Monday, January 4, 2010

Tahap Sabar

Kita memang tak sabar agaknya. Sebab kita rasa tak tenang. Mengapa pula kita semua disuruh sabar menunggu kerajaan mencari jalan menyelesaikan isu penggunaan ALLAH oleh agama lain selain Islam. Sedikit benar kah kuasa pemimpin kita yang beragama Islam , yang agama rasmi Islam, yang perlembagaannya ada tertulis tentang kedudukan agama Islam? Nak tunggu sehingga dah keluar majalah, jurnal dan buku-buku yang kandungannya bukan tentang ajaran Islam tapi dengan nama ALLAH di dalamnya? Nak tunggu pintu gerbang baru siap depan gereja katolik dengan tulisan nama ALLAH?

Tolonglah buat sesuatu demi ALLAH, demi Islam, demi Rasulullah s.a.w. dan demi menjaga akidah umat Islam seluruhnya. Adakah kita termasuk dalam kelompok umat yang diibaratkan sebagai buih-buih di lautan, banyak pada bilangan tetapi tiada kekuatan atau keupayaan. Bukankah kita boleh memilih untuk menjadi kapal yang menyelamat, membawa penumpang dengan selamat ke pelabuhan, gagah merentasi laut ujian dunia dengan nakhoda yang hebat. Bukan jadi buih-buih di lautan.

Kita sedia maklum tentang doa sebagai senjata tetapi dalam perkara seperti ini, doa sepatutnya menjadi senjata terakhir setelah kita berusaha menegakkan kebenaran, mempertahankan kedaulatan dan maruah agama kita? Lupa kah kita sebagai umat Islam kita percaya bahawa kita akan disoal dan dipertanggungjawabkan pada segala amanah kita pikul dalam kehidupan dunia ini? Mana pergi maruah kita? MUNGKIN KITA UMAT YANG TIADA MARUAH LAGI!!!

Apa yang kita nak jawab nanti di hadapan Allah? Baru lagi kita menyambut tahun baru Hijrah dan menginsafi perjuangan Rasulullah s.a.w. dan para sahabat menegak dan menyebar agama ini, mendapat kebebasan mengamalkannya dengan bebas dan memuliakan agama ini sesuai dengan kedudukan dan kesuciannya…..apa yang kita perjuangkan sekarang? Kita tak tenang, kita tak sabar…. Tolonglah kita ya ALLAH!!!!

No comments:

Post a Comment