Saturday, January 16, 2010

Selalu tak sedar untung!

Hari ni Sabtu, nothing extraordinary about this Saturday. Macam biasa kita dok kat rumah aja, macam biasa merungut sendiri bosan. Sekarang duduk depan tv tengok astro channel home and health – the facemaker. Tiba-tiba je kita rasa diri tak bersyukur.

Subhanallah, berbagai-bagai keajaiban yang ALLAH ciptakan di dunia ini, ujian dan bahagian yang berbeza bagi setiap hambanya. Kita tak merungut tentang rupa paras kita tapi kita selalu rasa kita tak lah termasuk dalam golongan yang di katakan cantik jelita. Kita banyak masa, kita merungut bosan. Bila kita tengok wajah anak-anak dan orang yang di uji dengan macam-macam penyakit ni….masya-Allah tak bersyukur betul jadinya. Ada di antara mereka banyak masa kat hospital je, lepas satu pembedahan ke satu pembedahan… berbulan-bulan untuk pulih. Lepas tu dah sihat buat pulak yang lain hanya untuk kelihatan lebih elok sikit…masih tak berapa normal lagi.
Tapi kalau duduk kat orang-orang ni kitalah yang paling cantik rupa parasnya. (semoga akhlak kita lebih cantik lagi!). Kita masuk hospital sehari dua je, buat pembedahan sejam dua je, cuti pun seminggu dua aje, merungut… ada mereka yang yang duduk hospital sampai tiga empat bulan dan nak sembuh makan tahun…. Aduhai…keciknya iman kita.

Apa pun kita kena tengok tv la nampaknya. Sebab kita jarang tengok tv... buang duit je bayar subscription fee... okayla kita nak sambung tengok tv je la.

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya!

1 comment:

  1. Iklan!!
    Kitab Fadhilat Amal dan Kitab Muntakhab Ahadith boleh didapati disini
    http://www.pesandansampai.tk
    penghantaran dilakukan

    ReplyDelete