Wednesday, August 5, 2009

Pembentangan Laporan Tahunan

Malam ni malam Nisfu Syaaban. Segala apa yang berlaku dan akan berlaku malam ni akan di laporkan. Dan Allah akan memberi keampunan kepada semua walau apa pun dosa kita kalau kita benar-benar ikhlas. Wallahualam. Rasanya begitu. Jom saudara-saudara seagamaku, kita manfaatkan malam ini semoga kita beroleh tahun yang lebih baik dan kalau ditakdirkan kita kehabisan modal umur pada tahun ini atau tahun depan, kita bawa laba dunia kepada kebahagiaan akhirat.
Amalan yang dianjurkan adalah:
1. Solat Sunat selepas Solat Maghrib
2. Baca Yasin 3 kali
3. Berdoa dan pohonlah untuk dipanjangkan umur dalam iman dan untuk menambah ibadat kepada Allah, mohon rezeki yang halal dan banyak untuk jalan Allah juga, mohon ditetapkan dalam iman- hidup & mati dalam iman dan mohonlah segala kebaikan dunia dan akhirat.
4. Baca surah Al-Ikhlas 1000 kali
5. Berpuasa pada hari esok.

Wallahualam.
(tadi dapat sms yang mengingatkan tentang ini. Kita tak perasan no tu siapa yang punya. Di tanya tak menjawab. Maaflah kalau kita lupa anda sahabat kita tak sengaja. Kalau anda memang tak mahu di kenali pun, tak apa. Kita bersangka baik juga. Semoga anda, kita dan semua diredai Allah selamanya)

1 comment: